Filmkvällperiod med filmfreaken

Nu dessa dagar har det blivit filmkvällar flera gånger. Oftast efter att jag och Julia varit på Överby och av en slump träffat Ronza där.
Så på kvällen drar vi till Hemmakväll och bråkar och är inte alls eniga om vilken film vi ska hyra.
Så den första kvällen blev det KickAss.
Den var bättre än vad jag hade tänkt,
tillochmed lite sorglig. 






Andra kvällen bråkade vi också om vilken film det skulle bli, vissa hatar skräck och vissa hatar action, men till slut blev det Shrek 4. Den hade jag redan sett, plus att jag var supertrött så Ronza och Polen stördes i filmen av mitt snarkande. :) Den funkar väl att se på men efter andra Shrekfilmen började det gå utför.
Så den tredje filmen bråkade vi inte alls utan Julia och jag hittade den innan Ronza och Polen kom  till hemmakväll. Och det blev The invention of lying tror jag den hette. Den var väldigt rolig. kanske skulle det vara bra att leva på det sättet? Att aldrig ljuga, det ordet finns inte, ingen kan eller vet hur man gör. Fast lite hemskt när hon hela tiden sa att hon inte ville ha honom för han var tjock och hade uppåtnäsa på första dejten. haha.
Rolig var den allt.
Men det är ju så nu i samhället att alla ljuger och är falska. Aldrig säger riktigt vad man tycker egentligen.
Som ett exempel är när en ska göra inbrott och han som bor där kommer på honom.
Tjuven:Men varför är du hemma, jag ska ju göra inbrott!
Gubben: Jaha, jag ska ringa polisen!
Tjuven: Om jag springer kan dom aldrig veta att det var jag för du vet inte mitt namn!
Gubben: Vad heter du?
Tvuven (säger sitt namn)
Gubben: Ok, du får välja, antingen springer du härifrån och polisen hämtar dig hemma så du blir utskämd framför grannarna eller att poliserna hämtar dig här.
Tjuven, aja ok, jag stannar väl här då.
Gubben: Ok, vill du ha te eller kaffe medan vi väntar på poliserna?
Tjuven: Ja det skulle vara gott.
Haha, helt sjukt. Bra om alla skulle vara så ärliga :)
Här sitter barnen och väntar på att filmen ska börja
Polen blev väldigt kär i lilla Ragnar. Till skillnad mot Ronza som hatade honom och kunde
inte ens gå nära honom. Men hon fick sitt straff av Ragnar. 
Han jagade henne fram och tillbaka i lägenheten :) Duktig pojk!
Ha det bra folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0