En och samma gång

Växjö händer det alltid massa saker. Som att Joakim är på besök. Och när vi var i Grekland berättade Joakim lite om Star Wars. Jag och Clarissa har aldrig gett det en chans men när han berättade om historien tänkte vi att vi får väl försöka då.
Så nu när han  var här tog vi tillfälle i akt att ha StarWars-Maraton.
Men är man en Savvidis så är man, planering är inte våran starkaste sida, så tyvärr blev det att vi kollade på 4:de Star Wars filmen (som man kan säga är den 1:a) den sista dagen Joakim var i Sverige. Så vi hann inte kolla på någon mer.
Och helt lyckat blev det inte heller. Clarissa somnade efter typ 10 minuter och jag försökte hålla ögonen öppna den sista halvtimmen. Men den var faktiskt bättre än vad jag trodde. Så vi bestämde att när vi drar till Grekland och Joakim tar ledigt från jobbet ska vi fortsätta vår StarWars-Maraton :)


Annars så sov jag och Clarissa hos morfar varje kväll. Det vill säga Söndag tror jag, till Onsdag. Så varje morgon kom pappa och hämtade oss och så åkte vi till Katinka och Tom där vi åt frukost.
Här är snyggingen själv när han har på sig mammas Bh.
Pappas frus barn och hennes man hade hälsat på dom och lämnade sedan deras hund där som pappa var tvungen att ha med sig vart han än åkte eftersom hans fruga jobbar. Och Filemon blev ju Crazy i honom.
Och passande nog hette han Chewbacca.
Så Filemon sa hela tiden- Va ä Backan?
Så för att göra ahn glad skulle vi gå ut med honom och efter mycket skrik ifrån Filemon fick man leka med elden och låta Filemon hålla "Backan" helt själv.
Men han var faktiskt duktig och gick vid Filemon. Så det var ju bra.
Hör är Filemon och "Backan" när vi går en liten runda.





Vi gick även till pappas gamla restaurang "Savvidis Taverna" och åt sista dagen då man fick lite flashbacks från förr. Men den var mycket finare när pappa hade den, för nu var det massa småprylar överallt, plus att det var ju ingen grekmat, dom bara låtsades typ. Den är inredd som en grekisk restaurang och heter "Taverna Akropolis" men hade typ svennemat :S Så det var tråkigt.
Här har vi en bild på "roliga" folket ;)
Ja, sedan åkte jag hem till Thn. :)
Så idag fikade jag med Sara men jag var helt upptagen med att babbla så jag glömde ta kort :( Men vi gick till Strandgatan. Dom har gjort om värsta mycket. Värsta High tec har det blivit.
Det var väldigt roligt och träffa henne igen :)
Ha det bra alla

Kommentarer
Postat av: Katinka

Vilken klockren bild på Filemon! Så tar han sig på bröstet och håller finger i munnen så där som jag brukar göra!

2011-01-17 @ 20:18:32
Postat av: Kimona

ja jag vet, jag sa det till honom. Och han lyssnade. Han kommer bli världens snyggaste modell!

2011-01-17 @ 20:34:33
URL: http://kimonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0